Op deze pagina vind je meer informatie over aanbestedingen van leermiddelen voor het primair onderwijs.
De aanbesteding in drie stappen
In onderstaand schema vind je drie belangrijke stappen die deelnemende schoolbesturen zetten wanneer ze meedoen aan de gezamenlijke aanbesteding leermiddelen.
Mei
2025
Deelname overeenkomst
Je tekent de deelname overeenkomst met Sivon. Hierin worden een aantal inhoudelijke afspraken vastgelegd ten aanzien van het proces
Okt
2025
Akkoord
Je geeft akkoord op de aanbestedingsstukken die in de voorbereidingsfase zijn opgesteld. Daarna wordt de aanbesteding gepubliceerd.
Feb
2026
Nieuw contract leermiddelen
Je tekent de overeenkomst met de winnaar(s) van de aanbesteding. De dienstverlening van de leverancier start, in voorbereiding op schooljaar 26/27.
Kosten
De kosten voor een gezamenlijke aanbesteding van leermiddelen verschillen per schoolbestuur. De prijs is namelijk opgebouwd uit de kosten voor de dienst en een bedrag per leerling. Het eerste deel betaal je na ondertekening van de deelnameovereenkomst. Het tweede deel betaal je na publicatie van de offerteaanvraag.
De gezamenlijke aanbestedingen in de komende jaren
Leermiddelen PO schooljaar ’26 -’27
Maart 2025:
Informatie beschikbaar
Mei 2025:
Start inschrijving
Juni 2025:
Deadline inschrijving
Leermiddelen PO schooljaar ’27 -’28
Maart 2026:
Informatie beschikbaar
Mei 2026:
Start inschrijving
Juni 2026:
Deadline inschrijving
Meer informatie
Heb je vragen over de gezamenlijke aanbestedingen van leermiddelen? Neem dan contact op met onze relatiemanagers. Ook kun je kijken bij de veelgestelde vragen.