Elk jaar kopen schoolbesturen grote aantallen devices in voor leerlingen, docenten en ondersteunend personeel. Dit is een omvangrijke klus die veel tijd en aandacht vraagt. SIVON neemt dat werk graag uit handen. Wij nodigen je uit om mee te doen aan de gezamenlijke aanbesteding van devices via SIVON. De inschrijving voor de voorjaarsronden 2025 gaan binnenkort open.
Meedoen met een gezamenlijke aanbesteding voor devices, wat levert je dat op? Je organiseert zelf niet meer het aanbestedingsproces. Dit betekent dat je geen offerte uit hoeft te zetten en het gesprek ook niet meer voert met verschillende aanbieders. Dat doet SIVON voor de scholen. Dat scheelt jou en jouw medewerkers veel tijd en geld. En doordat meerdere schoolbesturen gezamenlijke grote aantallen devices inkopen, ontstaat er inkoopvoordeel.
Hoe werkt het?
We organiseren twee keer per jaar een gezamenlijke aanbesteding voor devices. Het doel is levering rondom de zomervakantie of de jaarwisseling. SIVON bundelt de aanvragen van alle deelnemende besturen en zet de vraag uit in de markt. Uit de aanbesteding komen een of meerdere leveranciers die devices mogen leveren.
Meedoen met een gezamenlijke aanbesteding voor devices, wat levert je dat op? Je organiseert zelf niet meer het aanbestedingsproces. Dit betekent dat je geen offerte uit hoeft te zetten en het gesprek ook niet meer voert met verschillende aanbieders. Dat doet SIVON voor de scholen. Dat scheelt jou en jouw medewerkers veel tijd en geld. En doordat meerdere schoolbesturen gezamenlijke grote aantallen devices inkopen, ontstaat er inkoopvoordeel.
Het aanbestedingsproces in zes stappen
- Oriënteer je op de dienst gezamenlijk aanbesteden devices via de informatie op deze pagina, deelname aan een informatiebijeenkomst of neem contact op met onze relatiemanagers.
- Bepaal en selecteer welke types devices je wilt laten inkopen door de lijst met de types devices (welke devices koopt SIVON in?) en bijbehorende specificaties met upgrades te bekijken. Indien je een device wenst dat niet op de lijst staat, kun je dit doorgeven via devices@sivon.nl.
- Je wilt meedoen met de eerstvolgende inkoopronde. Zie onder planning wanneer deze inkoopronde start.
- SIVON verzamelt de aanvragen van de schoolbesturen en zoekt de meest geschikte leveranciers voor het leveren van de devices.
- Je ontvangt bericht van de leverancier die de devices gaat leveren. De devices worden geleverd bij het schoolbestuur. De docenten en leerlingen kunnen gebruik maken van de devices.
- Je ontvangt van SIVON een factuur voor de devices en inkoopkosten.
Voordelen
- De beste kwaliteit voor een goede prijs omdat we samen inkopen voor onze leden.
- Zekerheid dat de devices geschikt zijn voor het onderwijs.
- Geen gedoe met aanbestedingsregels en -strategieën: experts binnen SIVON weten hoe het zit.
- Geen losse aanbesteding of inkoop, wij regelen het van A tot Z.
- Met elkaar een sterkere positie op de markt bijvoorbeeld in geval van problemen.
Kosten
De aanbesteding voor de devices moet nog plaatsvinden. Daarom zijn de definitieve prijzen van de devices nog niet bekend. Naast de aanschafprijs van de devices betaal je voor het aanbestedingstraject een deelnamefee en inkoopbegeleidingskosten.
De deelnamefee hangt af van het aantal leerlingen van jouw schoolbestuur:
- minder dan 1000 leerlingen: 500 EURO exclusief BTW
- meer dan 1000 leerlingen: 1000 EURO exclusief BTW
De inkoopbegeleidingskosten bedragen 2% van het totale inkoopvolume van jouw schoolbestuur.
Planning gezamenlijke aanbesteding devices
De gezamenlijke aanbesteding voor devices vindt twee keer per jaar plaats. Hieronder vind je de planning.
Najaarsronde 2024
- Inschrijfperiode: de inschrijving is gesloten.
- Levering devices: uiterlijk 6 februari 2025
Voorjaarsronde 2025
- Inschrijfperiode: februari 2025
- Levering devices: voor de zomervakantie 2025
Meer informatie
Wil je meer weten over de gezamenlijke aanbestedingen? Lees dan de meest gestelde vragen over de aanbesteding van devices of bekijk de factsheet.