terug

Bestuurders po gezocht voor structurele gesprekken ParnasSys

In december 2024 hebben wij schoolbesturen geïnformeerd over de afspraken die SIVON, in samenwerking met schoolbesturen, met Topicus heeft gemaakt voor 2025. Deze afspraken gingen over de pakketindeling en prijsstelling van ParnasSys. Naast deze afspraken hebben we met Topicus afgesproken om op structurele basis in gesprek te blijven met elkaar. Om de overleggen goed te kunnen voeren, zijn we op zoek naar bestuurders en stafmedewerkers uit het primair onderwijs die willen deelnemen aan de overleggen.

Met deze gesprekken willen we als primair onderwijs vanuit de publieke waarden meer regie voeren op de ontwikkeling van ParnasSys. Onderwerpen die in deze gesprekken onder andere worden besproken, zijn: 

  • de indelingen van de pakketten en op basis waarvan hierin keuzes gemaakt worden;
  • het prijs-productmodel en wanneer dit leidt tot aanpassing (zoals een extra module, reguliere doorontwikkeling of prijswijziging);
  • de roadmap / ontwikkelkalender. 

Ook staat het maken van afspraken voor de periode na 2025 op de agenda.   
Om dit overleg goed te kunnen voeren, willen we een brede en stevige delegatie samenstellen van bestuurders en stafmedewerkers uit het primair onderwijs. We gaan op dit moment uit van een structuur waarin we 3-5 keer per jaar met ParnasSys overleggen (online en een enkele keer ook op locatie). Het overleg wordt ondersteund en gecoördineerd vanuit SIVON in nauwe samenwerking met enkele deelnemende scholen.   

Oproep

De kick-off met ParnasSys voor de structurele gesprekken staat gepland voor donderdag 13 maart tussen 9.00 en 13.00 uur

We zouden het zeer op prijs stellen als bestuurders namens het primair onderwijs willen deelnemen aan het overleg met ParnasSys. Het verzoek is dan ook dit bericht te delen met de bestuurder(s) van jouw schoolbestuur. Door samen te werken kunnen we als onderwijs invloed uitoefenen op de ontwikkelingen van ParnasSys. Met deze kick-off willen we gezamenlijk vorm en inhoud geven aan de structurele gesprekken die we vervolgens gaan inplannen voor 2025 en verder.  

Bestuurders die willen deelnemen, kunnen zich aanmelden via het aanmeldformulier. Na de aanmelding nemen we contact op om een en ander toe te lichten, zodat er goed voorbereid deelgenomen kan worden aan deze kick-off. Een uitnodiging voor 13 maart volgt dan separaat (inclusief agenda en locatie).  

Als je 13 maart niet kunt, maar wel bereid bent om deel te nemen aan de gesprekken. Meld je dan ook aan via het formulier

Vervolg 

Na de kick-off van 13 maart gaan we de schoolbesturen via regelmatige updates informeren over de status, eventuele ontwikkelingen en voortgang van de structurele gesprekken. 

Mochten er vragen of opmerkingen zijn naar aanleiding van dit bericht, dan kan er contact met ons opgenomen worden via contractmanagentlm@sivon.nl