terug

Noodscenario levering leermiddelen Iddink – update

Op 10 oktober hebben wij de scholen geïnformeerd over het noodscenario dat SIVON, samen met vereniging OMO, in gang heeft gezet om alsnog de leermiddelen via Iddink te leveren aan de leerlingen. Deze week is het noodscenario in samenwerking met Iddink, uitgevers en SEM in werking getreden. Hieronder een update van waar we op dit moment staan en een samenvatting van het webinar van vanochtend met de scholen, Iddink en SIVON. 

Noodscenario – de afspraken zoals door Iddink toegelicht  

  1. Voor de examenleerlingen staan vandaag (11 oktober) in het schoolportaal van de scholen integrale pdf’s en/of e-books (als onderdeel van de digitale licentie) van het overgrote deel van de benodigde leermiddelen, voor zover door de uitgever beschikbaar gesteld. Een klein aantal volgt begin volgende week. 
  2. Alle beschikbare digitale licenties zijn op vrijdag 11 oktober klaargezet voor leerlingen die nog geen boeken hebben ontvangen. 
  3. Iddink heeft toegezegd dat voor alle leerlingen de leermiddelen uiterlijk woensdag 16 oktober geleverd zijn.  
  4. Iddink opent op 17 oktober een noodloket waar scholen terecht kunnen voor alles wat nog ontbreekt of niet correct is geleverd. 

Status update van Iddink 

  • Digitale licenties staan klaar. 
  • De drie grote uitgevers leveren e-books aan. Iddink doet haar uiterste best om alle pdf’s op 11/10 te publiceren. Deze uitgevers hebben dit mogelijk gemaakt.  
  • Fysieke leermiddelen (boeken): 
    • Bij de drie grote uitgevers staat alles klaar om te leveren. De boeken worden per 24-uurs post afgeleverd door o.a. PostNL. 
    • Wanneer boeken niet op voorraad zijn, worden ze geprint en op dezelfde manier geleverd. 
    • Iddink is in overleg met de andere kleinere uitgevers om ook die boeken zo snel mogelijk te leveren.  
    • Elke levering moet op school door iemand worden afgetekend. Levering is vanaf maandag 14 oktober.  
    • Scholen dienen er rekening mee te houden dat van verschillende leveranciers, op verschillende momenten, boeken op de locatie van de school zullen worden geleverd en indien uitverkocht te printen.  

Afspraken voortkomend uit het webinar 

  • Alle klanten van Iddink ontvangen vandaag een brief met daarbij een overzicht welke leermiddelen nog moeten worden geleverd. Deze brief gaat naar het schoolbestuur, er kan in het bestand per school gezien worden wat er aan bestelling openstaat. 
  • Alle ouders waarvan hun kind nog niet alle leermiddelen hebben ontvangen, krijgen vandaag een mail van Iddink. Een copy van deze mail wordt ook naar de scholen gemaild. Je vindt de brief ook op sivon.nl.  
  • Iddink heeft vanaf volgende week haar helpdesk opgeschaald met extra medewerkers en voor het noodloket worden ook extra mensen ingezet.  

Adviezen vanuit SIVON 

  • Houd bij wat geleverd is.  
  • Controleer de pakbonnen met de inhoud van de doos en bewaar deze zodat je een overzicht hebt van wat daadwerkelijk is geleverd.  
  • Controleer-voor zover mogelijk-op 16 oktober wat er is geleverd, zodat je op 17 oktober direct het noodloket kan bellen als er zaken ontbreken of niet kloppen. 

Meld je aan voor de updates

In de komende periode houden we jullie op de hoogte van de voortgang van de levering van leermiddelen via speciale updates. Wil je deze updates ontvangen? Vul dan dit formulier in. 

Met elkaar blijven wij ons inspannen om ervoor te zorgen dat het onderwijs zonder onderbrekingen kan doorgaan.